دیگر پیمان دیگر پیمان

دیگر پیمان

بازتاب ایده ها و نظرات شخصی من از مشاهدات و دریافتهای اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی

 

 

ادامه از قبل و قبل تر ها ! ( رنج و رنج و باز هم درد و رنج )

نمی خواهم تکرار مکررات کرده باشم . دوستان خوب و وفا دارم ، هم آن ها که به صورت مدام مطالب مرا دنبال می کنند و هم عزیزانی که به تازگی به جمع خوانندگان مطالبم افزوده شده اند توجه خاصی به موضوع کودکان کار و خیابان نشان دادند .

به نظر می آید این عزیزان به چنین مشکل بزرگی فکر کرده اند و شاهد همان تصاویر دردناک و رخدادهای رنج آوری بوده اند که مرا هم وادار کرده به این مطلب بپردازم همگی حل این مشکل را وظیفه دولت دانسته اند . قبول ! کاری از دست ما مردم بر نمی آید آن هم برای مقابله با این مشکب فراگیر اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ، اما اگر دولت یا دولت های قبلی می خواستند کاری انجام بدهند تا به حال قدمی برداشته بودند . نه این که هر روز بیشتر از پیش بر تعداد کودکان کار و خیابان افزوده شود و آسیب هایی که آن ها را تهدید می کند و یا توسط آن ها تهدیدی برای تمام اجتماع به شمار می آید گسترده تر می شود . پس : ما مردم می باید یکصدا و با قاطعیت کامل بخواهیم بالاخره کسی به داد این کودکان مظلوم و معصوم برسد .

در مطالب قبلی ام اشاره ای به آمار کودکانی داشتم که دیگر کودکان کار نیستند . تبدیل شده اند به کودکان کار و خیابان ها ... خیابان های ما هم که بهشت نیستند !

پر از انواع آسیب های اخلاقی و اجتماعی هستند . آمارهای رسمی می گوید یک میلیون و هفتصد هزار نفر کودک کار و خیابان وجود ندارد و سازمان های غیر دولتی به عنوان منبع اخبار ، که اخباری غیر رسمی اما نزدیک به واقعیت محسوب می شود آمار این کودکان را بیش از چهار میلیون نفر اعلام کرده است . فاجعه نیست ؟

از شما می پرسم آیا فاجعه نیست ؟ اگر هم امروز بتوانیم بگوییم فاجعه نیست که هست فردا فاجعه در فاجعه خواهد بود ؟ کو ؟ کجا هستند آن هایی که از عدالت ، انسانیت و شرافت سخن می گویند و یا آن هایی که دم از قانون می زنند ؟

بر اساس ماده ( 79 ) قانون کار ، اشتغال به کار افراد زیر پانزده سال ممنوع است اما کدام قانون به کار گرفتن معصومیت و شرافت و پاکی کودکان را ممنوع کرده است ؟ کدام برخورد ، کدام ابزار قانونی را می توان به کار گرفت تا با چنین فجایع غیر انسانی و غیر اخلاقی بتوان مقابله کرد ؟

بیایید این بار با هم چرخی در خیابان های شهرمان بزنیم . ای کاش مدیران شهری مسوولان و مدیران کوچک و بزرگ حتی وزرا و یا آقای رییس جمهورمان با شیشه های پایین کشیده خودروهایشان در خیابان ها و کوچه های این شهر دوری بزنند ..

اگر قلب شان از سنگ نباشد و اگر چشم هایشان را بتوانند باز کنند شاهد صحنه هایی هستند که دیدار حتی یکی از آن ها سبب می شود کمی به فکر فرو روند و اگر به چیزی بیش از موقعیت خودشان فکر کنند قطعا و حتما تلاش خواهند کرد تا تغییری ایجاد شود ... اما افسوس ! من باور ندارم آن ها چنین خواهند کرد .

یعنی آیا به راستی نمی دانند ؟ محال است . غیر ممکن است که ندانند ، نشنیده باشند حتی اگر ندیده باشند ! این بحث را باز هم پی خواهیم گرفت . از همراهی هایتان دریغ نفرمایید _ مرا تنها نگذارید شما قوت قلب و پشتوانه ام برای ادامه دادن این نوشته ها هستید .

                    دوستدارتان  دیگر پیمان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, |
 

به وبلاگ من خوش آمدید

 

لینکها

حمل ارسال خرید ماینر از چین

حمل و نقل هوایی چین

قلاده اموزشی شوک دار

الوقلیون

 

مطالب قبلی

» سپید و سیاه
» آمبولانس ecnaludma
» گره هایی بر ریسمان شعور
» دلم نوشته که نوروز دلم می خواهد ‌‌"
» " برمیگردم "
» " مدیریت خشم "
» " اقتصاد بدون فرهنگ "
» " همیشه به یادت هستم "
» سفره فقرا و میز اغنیا
» " دخل و خرج بی سامان "
» " دخل و خرج بی سامان "
» فقر مکتوب _ فقر ملموس
» فقر مکتوب _ فقر ملموس
» " اقتصاد سنگ قبری "
» " انگیزه و برخورد "
» " اقتصاد و اعتراض " ( 3 )
» " اقتصاد و اعتراض " ( 2 )
» " اقتصاد و اعتراض "
» " جهش از دل خطر "
» " خوراک خوب "

 

ارشیو

شهريور 1401

مرداد 1401

اسفند 1399

تير 1398

خرداد 1398

بهمن 1397

دی 1397

آذر 1397

آبان 1397

مهر 1397

شهريور 1397

مرداد 1397

تير 1397

خرداد 1397

ارديبهشت 1397

فروردين 1397

اسفند 1396

دی 1396

مهر 1396

شهريور 1396

مرداد 1396

آبان 1395

مرداد 1395

تير 1395

آذر 1394

آبان 1394

مهر 1394

شهريور 1394

مرداد 1394

تير 1394

خرداد 1394

 

نویسندکان

پیمان

 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دیگر پیمان و آدرس digarpeyman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک ها

ردیاب ارزان ماشین

جلو پنجره جک جی 5

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: